Formát:
MP3 ke stažení

Popis

PAX - Hůl prokletí, Grim přízrak - audiokniha obsahuje moderní urban fantasy pro mládež. Autorky Åsa Larsson a Ingela Korsell. Režie Michal Bureš.

PAX #1+2

Až se ozve tep času, vstoupí temnota.
Bratři Alrik a Viggo přicházejí do městečka Mariefred, aby se stali členy nové pěstounské rodiny. Zdá se však, že kam vkročí, tam se dějí podivné věci. Jakoby se k životu se probouzely nadpřirozené bytosti. Možná jsou tu oba chlapci hlavně proto, aby pomohli chránit tajnou knihovnu, ukrytou pod kostelním návrším, neboť kdosi přivolává z hlubin věků temné síly a svět se ocitá v ohrožení. V okolí po nocích řádí záhadný tvor podobný ohromnému psovi a napadá místní obyvatele. Může to být vlkodlak? A jak s něčím takovým bojovat? Bratři se usilovně snaží najít odpověď v tajné knihovně a setkávají se přitom se záhadným čarodějem Damírem, který přišel varovat strážce před smrtelným nebezpečím. Mohou ale podivnému návštěvníkovi věřit?

„Série PAX představuje moderní urban fantasy, inspirovanou severskou mytologií. Zároveň nabízí příběh o zrání, dospívání, iniciaci, překonávání překážek, o tom, jak si vybojovat v životě místo. Napsaná je svižným, rychlým, místy až úsečným stylem – nezdržuje dlouhými popisy a úvahami, jde přímo k věci a upíná se k ději.“ – iLiteratura.cz

ÅSA LARSSON (* 1966)
Spisovatelka pochází z Kiruny, malého městečka na severu Švédska; v současnosti žije se svými dvěma dětmi na jihu poblíž Gripsholmu. Než se začala věnovat psaní, pracovala jako daňová poradkyně. Její první kriminální román Sluneční bouře (zfilmováno 2007) vzbudil ve Švédsku velký zájem čtenářů a získal ocenění za nejlepší kriminální prvotinu. Stejný ohlas měly i další díly její detektivní řady s hlavní postavou Rebeckou Martinssonovou, které česky vydává nakladatelství Host: Temná stezka, Než pomine tvůj hněv, Prolitá krev a Oběť Molochovi. Spolu s INGELOU KORSELL, původně učitelkou, která v současnosti dokončuje doktorát v oblasti dětské gramotnosti, píše napínavou fantasy sérii pro děti PAX (česky z této řady vyšly v nakladatelství Host knihy Hůl prokletí, Grim přízrak, Dívka ze záhrobí a Neviditelný zloděj).

JAN VONDRÁČEK (* 1966)
V dětství chodil do dramatického kroužku, ale k divadlu se dostal až během vojny po gymnáziu (účinkoval v Armádním uměleckém souboru). Následovalo studium na katedře alternativního a loutkového divadla DAMU, odchod s celým ročníkem do nově vzniklého Dejvického divadla, účast na mnoha festivalech, řada ocenění a vstup do souboru Divadla v Dlouhé, jehož členem je dodnes. Díky seriálu Mentalista, v němž dabuje hlavní postavu Patricka Jana, je známý i jeho hlas (Cena Františka Filipovského 2010). Filmoví a televizní diváci jej mohli zaznamenat ve filmech Pokoj v duši (2009), Lidice (2011), Příběh kmotra (2013) nebo v seriálech České století (2013), Život a doba soudce A. K. (2014), Vraždy v kruhu (2015) či v roli Pavučince z pohádky Tajemství Lesní země (2006). Pro vydavatelství OneHotBook se rovněž ujal četby audioknihy Sběratel kostí (2015) a hlasu záhadné hry v titulu Game (2015).

Stáhnout prvních
25 min.
zcela zdarma

Vyzkoušet
4
Pokud se vám líbí série jako Percy Jackson tak s PAXem neuděláte chybu. Jen místo řecké mytologie příběh stojí na té severské. Alrik a Viggo jsou bratři a musí se postavit různým příšerám, ale také zákeřným lidem. Jan Vondráček načetl knihu skvěle. Každá postava má svůj hlas. Tempo a intonace vyprávění se mění podle situace. Při napětí mluví rychleji a naléhavě.
Martin 16.01.2017
5
07.11.2016