Série:
Typ:
Audiokniha kompletní
Formát:
MP3 ke stažení

Popis

Mistři slova - Spalovač mrtvol audiokniha obsahuje román, jehož hlavní hrdinou je zaměstnanec krematoria, který se pod vlivem fašistické ideologie stává podivínem a vrahem svých nejbližších. Autor Ladislav Fuks. Čte Miroslav Táborský. Režie Jakub Tabery. Mistr zvuku Jan Kacian.

Příběh Spalovač mrtvol o pražském zaměstnanci krematoria Karlu Kopfrkinglovi, který je často označován jako psychologický horor, se odehrává v období nástupu nacismu. Karel Kopfrkingl je slušný občan, vzorný otec a manžel, představuje se jako osoba jemná a útlocitná, a často nezapomene zmínit, že je abstinent a nekouří. Svou manželku oslovuje Lakmé, svou kočku nazývá čarokrásná, mnohokrát je zmíněno, že hovoří s úsměvem. Co se však skrývá v charakteru tohoto na první dojem „ušlechtilého“ člověka? Autor postupně, bravurním stylem plným ironie a černého humoru, odhaluje zrůdnou přeměnu a patologické jednání Karla Koprfkingla, který je fascinován smrtí a touhou, jak nebožtíkům ulehčit od tíhy jejich osudu a kremací je vysvobodit z jejich pozemského života. Příběh je metaforou k idejím rasové nesnášenlivosti a jejího řešení v průběhu okupace a nacismu.

Edice Mistři slova je plná literárních pokladů. Naše nejlepší herecké hlasy, které jsou nám tak blízké, namlouvají své oblíbené knihy a významná literární díla, která je oslovila, ovlivnila a k nimž se třeba i rádi vracejí. Každý měsíc se můžete v Edici Mistři slova těšit na nové příběhy v jedinečném podání našich mistrů mluveného slova a potěšit tak svá srdce.

Ladislav Fuks (1923 – 1994)
Fuks se narodil v Praze v rodině policejního úředníka a po absolvování gymnázia vystudoval filozofii, psychologii, pedagogiku a dějiny umění na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy. Jeho tvorba je z velké části ovlivněna zážitky z dětství – jeho otec byl tvrdý a nesmlouvavý člověk, který neuměl dávat najevo city - ale rovněž tématem židovství, okupace a války. Jeho prózy obsahují mnoho absurdních dialogů a scén, a jsou napsány stylem plným ironie a černého humoru. Spalovač mrtvol je vrcholným autorovým dílem.

Miroslav Táborský (1959)
Původně absolvent pedagogické fakulty v oboru fyzika, vystudoval Divadelní fakultu AMU v Praze a v roce 1987 nastoupil do svého prvního angažmá v kladenském divadle. Zahrál si na několika dalších českých scénách – v Divadle E. F. Buriana, Studiu GAG, Divadle pod Palmovkou a v Divadle Labyrint. Od roku 1996 byl 20 let v angažmá v Divadle v Dlouhé, v současné době působí na „volné noze“. Miroslav Táborský si zahrál také v mnoha filmech jako např. Svatba upírů, Kolja, Lotrando a Zubejda, Tmavomodrý svět, Maharal, Bobule, Nejkrásnější hádanka, Život je život, Bezva ženská na krku, a v několika českých seriálech. Pro Audiotéku načetl audioknihu Rothschildova flaška a Přiznání Alana Turinga.

Stáhnout prvních
30 min.
zcela zdarma

Vyzkoušet
5
Skvělý projev Miroslava Táborského společně s dramatickou hudbou, za kterou stojí mistr zvuku Jan Kacian, dávají dohromady audioknihu, která rozhodně stojí za to.
Jana 08.06.2017
5
Jedná se o výbornou audio(knihu) s promyšleným příběhem a hlavně s přesahem do dnešní doby. Pokud nejste velcí čtenáři a zvažujete zda se máte do Spalovače mrtvol pustit, je audiokniha tou správnou volbou. A malá rada pro maturanty! Poslechem toho audia zabijete dvě mouchy jednou ranou, obohatí vás o perfektní zážitek a současně uděláte něco do školy.
Fratnišek M. 15.05.2017
5
02.05.2017
4
Mistrné psychologické dílo s nápaditými postavami a nejhutnější atmosférou, s jakou jsem se na české scéně kdy setkala. Miroslav Táborský se na Karla Kopfrkingla skvěle hodí a hudba v předělech kapitol jen umocní tíživý pocit, kterým na Vás kniha působí. Za mě jedno velké doporučení a to i pro ty z vás, kteří zatím nemají s audioknihami tolik zkušeností - začít s něčím notoricky známým je ta správná volba :)
Hanka the bookworm 17.04.2017