Audiokniha kompletní
Formát:
MP3 ke stažení

Popis

Sběratel - audiokniha obsahuje román, jehož autorem je John Fowles. Čte Jaroslav Plesl a Lucie Pernetová.

DRŽITEL OCENĚNÍ AUDIOKNIHA ROKU 2015 - NEJLEPŠÍ DRAMATIZOVANÁ ČETBA
Titul zvítězil v kategorii Nejlepší dramatizovaná četba v rámci vyhlašování výročních cen Audiokniha roku 2015, které jsou udělovány vydavatelům a tvůrcům audioknih s cílem ocenit produkci kvalitních českých audioknih a motivovat tak vydavatele v jejich činnosti.

Dny obyčejného úředníčka Fredericka Clegga prosvětluje pouze jeho sbírka motýlů a okamžiky, v nichž po cestě do práce zahlédne dívku z vyšších vrstev, krásnou studentku výtvarného umění Mirandu Greyovou. Když ale mladík vyhraje v loterii značnou finanční částku, nové okolnosti mu umožní platonické fantazie realizovat. Nezačne se však dívce dvořit, neboť cítí, že v konkurenci bohémských intelektuálů ji nemá šanci zaujmout. Místo toho ji unese a uvězní ve sklepě osamělého venkovského domu doufaje, že až jej jeho zajatkyně lépe pozná, samovolně se do něj zamiluje. Napětí je budováno na střídání dvou působivých vnitřních monologů - posluchač situaci sleduje rovněž z perspektivy oběti, která svého žalářníka intelektuálně i osobnostně převyšuje, a ve snaze získat svobodu se jím pokouší z nevýhodné pozice manipulovat. Čím dál víc si však uvědomuje, že jejich temperament, povahy, třídní původ, vzdělání i životní zkušenosti jsou naprosto nekompatibilní. A že skutečná empatie ze strany jejího únosce, který touhu vlastnit zaměňuje za náklonnost, je naprosto vyloučená.

John Fowles (1926 – 2005)
Britský spisovatel a esejista vystudoval univerzitu v Oxfordu, poté nastoupil jako učitel na Univerzitě v Poitiers. V roce 1951 se stal učitelem angličtiny na soukromé škole na ostrově Spetsai v Řecku; později se měla tato zkušenost stát podkladem pro jeho román Mág. V roce 1960, ačkoliv měl hotovou hrubou verzi Mága, začal Fowles pracovat na románu Sběratel. V nakladatelství Jonathan Cape byli z rukopisu nadšeni; kniha vyšla v roce 1963. Úspěch románu pro Fowlese znamenal, že mohl přestat učit a zasvětit všechen svůj čas literární kariéře. Sběratel byl roku 1965 také zfilmován (režie William Wyler). Autorovo dílo charakterizuje míchání (modernistické) tradice s (postmodernistickým) experimentem. Byl jedním z prvních autorů, kterým se podařilo skloubit intelektuálně náročnou literaturu s předními příčkami prodejnosti. Mezi jeho nejznámější díla patří kromě Sběratele také romány Mág a Francouzova milenka (obě prózy byly také zfilmovány - první adaptace se příliš nepovedla, druhá se naopak stala proslulým snímkem). Česky vyšla rovněž sbírka esejů Aristos, povídkový soubor Věž z ebenu, ambiciózní románové dílo Daniel Martin, esej Strom, literárně-filozofická hříčka Mantisa a netradiční středověký příběh s motivy sci-fi Larva.

Stáhnout prvních
25 min.
zcela zdarma

Vyzkoušet
5
04.04.2017
4
Napínavé psychologické drama o vyšinutém bláznovi, který vše dělá z "lásky" a z "dobrých úmyslů" a o beznaději jeho oběti. O mrazivé hrůze utrpení, ikdyž není fyzické. O ztrátě svobody... Strhující podání obou interpretů.
Pavla K. 31.03.2017
5
Výborně zpracovaná audiokniha po zvukové stránce. Herci text nečtou ale přímo hrají. Zajímavá je také hudba nehudba, která nahrávce dodává pocit tísnivosti. Samotný text je zajímavý, ale myslím, že kdybych jej četla jako klasickou knihu, tak by mě nedokázal vůbec tak zaujmout, jako když jsem jej poslouchala v audio verzi.
Mlokcestovatel.cz 26.03.2017
5
07.12.2016