Audiokniha kompletní
Formát:
MP3 ke stažení

Popis

Pod znakem orla - audiokniha obsahuje dobrodružný historický román, jehož autorem je Simon Scarrow. Čte Marek Holý. Režie a zvuk Miloš Vrána.

Quintus Licinius Cato #1

Píše se rok 42 našeho letopočtu a ke II. legii, nejúdernější jednotce celé římské armády, právě dorazil do Germánie nový rekrut Quintus Licinius Cato. Mladý voják, který se až dosud potýkal především s knihami, se musí vyrovnat nejen se všemi těžkostmi tuhého vojenského režimu, ale také čelit odporu svých spolubojovníků – poté, co vyjde najevo, že díky svým kontaktům u císařova dvora byl jmenován do vyšší hodnosti než oni. Stává se zástupcem Macrona, neohroženého centuriona a zkušeného bojovníka, a musí v nadcházejících vojenských akcích prokázat mnohem více schopností než všichni ostatní vojáci. Ti zjišťují, že po krvavých střetech s bojovníky germánských kmenů, je další tažení je zavádí do země, které se v divokosti žádná jiná nevyrovná – do barbarské Británie. Po dlouhém pochodu na západ musí Cato a Macro splnit zvláštní úkol, díky němuž proniknou do nejhlubších tajů spiknutí, které nemá za cíl nic menšího než svržení císaře.

Simon Scarrow (1969) se narodil v Nigerii. Po návratu do Británie vystudoval historii na University of East Anglia a poté učil tento obor na city College Norwich. Specializoval se zejména na římské dějiny a pořádal pro své studenty poznávací cesty po římských památkách a muzeích, během nichž si své znalosti ještě prohloubil. Nakonec se rozhodl, že všechny tyto poznatky zúročí a začne psát takové knihy, jaké by si sám rád přečetl – napínavé vojenské příběhy z období římské invaze do Británie. Je známý především díky sérii Orel, římské vojenské fikci stanovené na území Římské říše, která se týká druhé invaze do Británie a následné dlouhodobé kampaně Julio-Claudijské dynastie. K dnešnímu dni existuje jedenáct knih. Proslavil se sérií románů, jejichž hlavními hrdiny jsou dva římští vojáci – zkušený bojovník Lucius Cornelius Macro a jeho zástupce – nadějný mladý rekrut Quintus Licinius
Cato, kteří bojují pod znakem orla. Kromě toho nyní pracuje na nové řadě „Revoluce“, jejíž děj se odehrává v období Napoleona a Wellingtona. Pedagogické kariéry se nakonec vzdal a psaní se stalo jeho hlavní pracovní náplní. Je ženatý, má dva syny a žije v Norfolku.

Marek Holý (1979) se narodil v Brně a vystudoval brněnskou konzervatoř. Po absolvatoriu na konzeravoři přijal angažmá v Národním divadle moravskoslezském v Ostravě. Poté působil několik let v Divadle Na Fidlovačce. Od sezóny 2012/2013 je členem hereckého souboru Divadla na Vinohradech. V roce 2013 se stal držitelem Ceny Thálie v oboru opereta za titulní roli v muzikálu Zorro. Věnuje se také dabingu a načitání audioknih.

Under the Eagle © Simon Scarrow, 2008
Translation © Jan Mrlík, 2010

Stáhnout prvních
50 min.
zcela zdarma

Vyzkoušet
5
Zaujimave "citanie". Skoda len, ze to tak zrazu skoncilo...
maros 21.06.2017
5
Quintus Licinius Cato by se velmi rád vykoupil z otroctví, do nějž se už narodil. Jenomže jedinou cestou, jak se stát svobodným občanem, je pro mladíka armáda. Nicméně zatímco ostatní rekruti začínají hezky odspodu, Cato se na žádost samotného císaře stane zástupcem centuriona. Na oblíbenost u jednotky tak může hned po svém příchodu zapomenout. A co víc, oním císařem není nikdo jiný než Claudius, za jehož vlády se říše rozrostla o Británii. Jestlipak uhodnete, kam má Catonova legie namířeno… Simon Scarrow je historik každým coulem. Namísto přednášek o historii se soustředí na poměrně obyčejný příběh dvou vojáků, které čeká výprava do naprosto neznámé země. Zatímco Cato je zelenáč se vším všudy (a ještě ke všemu zhýčkaný životem v paláci), jeho nadřízený Marco je ostřílený veterán, který ač důstojník má stále o něco blíž k řadovým legionářům. Ani jeden z nich nepatří ke geniálním stratégům či neskutečně talentovaným mužům. Popsat je jako obyčejné, zato však velmi rozhodné by asi bylo nejpříhodnější. Celou audioknihou provází jako vypravěč Marek Holý, jehož přednes se k příběhu výtečně hodí. Navíc, zvuková kulisa pouze decentně doplňuje výsledný zážitek, aniž by v jakékoli části rušila. Výsledným dojmem tak je kvalitně zpracovaná audiokniha, která přidává už tak úžasné literární předloze další důvod, proč se k tomuto dílu vracet.
Tomáš R. Tokoš 19.06.2017
4.5
Velmi příjemný poslech který popisuje dovede zaujmout a moc pěkně se poslouchá. Osobně jsem si audioknihu oblíbil a poslouchal kdykoliv to bylo možné. Více najdete v recenzi na mém blogu.